Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рискове за безопасността при карането на ел. велосипед или тротинетка

Снимка: Георги Нейков

Наскоро лоша инфраструктура стана причина за инцидент с младо момче, управляващо електрическа тротинетка, при който то за съжаление изгуби живота си.
Това даде пореден повод да се обсъждат и коментират както незавидното състояние на пътища и алеи, така и поведението на някои водачи.

Гост по темата в БНР-Радио София беше Иво Делин от сдружение "Велоеволюция".

Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.

Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.

Ако искаш да се придвижваш на 2 колела, имаш избор. Но е важно не само с какво, а и как

Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?

"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.

Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.

Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.

Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.

Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".

Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.

Снимка: Даниела Костова
По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Да се втурнем по велопътеките или по стъпките на Алеко с приятел

Две отборни състезания ще се проведат на 05.10 и 06.10 в планините Витоша и Люлин . Организаторите от ТД "Боерица" са подготвили няколко трасета за любителите както на пешеходния, така и на велотуризма. Съботното състезание се казва "По стъпките на Алеко" и е посветено на първото туристическо изкачване на Черни връх през 1889 г. от Алеко..

публикувано на 04.10.24 в 14:15
д-р Глинка Комитов

Почина бившият управител на НЗОК д-р Глинка Комитов

Почина бившият управител на Националната здравноосигурителна каса и директор на Столичната здравноосигурителна каса д-р Глинка Комитов. Кончината на д-р Комитов е настъпила на 3 октомври, информират от НЗОК. Д-р Комитов бе управител на НЗОК в периода 17.03.2015 – 05.07.2017 г., и. д. директор на НЗОК от 24.01. до 07.03.2003 г. Бил е..

публикувано на 04.10.24 в 13:28
Авторът Весо Портарски

„Унгарски танци на Тенерифе“ доказва, че животът е твърде кратък, за да сме сериозни

 С пиперлив хумор, безупречен сарказъм и копнеж по малките удоволствия, Весо Портарски кани съвременния читател на стендъп комедийно шоу в сборника с разкази „Унгарски танци на Тенерифе“. Двайсет и пет разказа от личния дневник на автора се превръщат в безупречни скечове, представени през погледа на българин в чужбина, турист в курорти със съмнителни..

публикувано на 04.10.24 в 12:45

Превръщат стари банкови карти в паркова мебел

Инициативата „Град като хората“ се реализира от четири години, а целта е градските пространства да станат по-приветливи. Първото облагородено място в София беше подлеза на бул. „България“, който беше изрисуван с красиви графити, казаха пред Радио София Адрияна Михайлова и Ирена Първанова, които са част от „Град като хората“. Тази година фокусът на..

публикувано на 04.10.24 в 12:26

Безплатни продукти за новородени от бедни и рискови семейства

Новородени деца от бедни и рискови семейства ще получават безплатни продукти по европейска програма, като процедурата в България ще се предлага към общините чрез Агенцията за социално подпомагане. Семействата на новородените деца от бедни и рискови семейства ще могат да получат безвъзмездно 7 вида стоки, предимно детски дрешки – ританки, боди, пижами,..

публикувано на 04.10.24 в 12:05
Национална музикална академия

Проф. Сава Димитров: Има глад за кадри, свързани с музикалното образование и обучение

Националната музикална академия “Проф. Панчо Владигеров” е единственото висше училище за професионални музиканти в България. От самото си създаване Академията популяризира музиката чрез публичните изяви на своите възпитаници и преподаватели. "Аз твърдя, а колегите ми са убедени в това, че Музикалната академия дава най-доброто образование, дори..

публикувано на 04.10.24 в 10:34

Започна освежаване на подлеза "Ротондата" пред Централна гара – София

До края на месец октомври 2024г. влиза в сила нов план за обновление и безопасност на подлеза "Ротондата" пред Централна гара – София. Планът е изготвен от Столичната община, заедно с администрацията на район "Сердика" и кмета на района Момчил Даскалов. Целта е да се решат проблемите, които от години са факт в подлеза - да се подобри..

публикувано на 04.10.24 в 09:03